0504-601-986

11 טיפים – איך להיות נוכחים בהווה

תוכן עניינים

עדי מור הרשי -
מלווה ומאמנת להתמודדות והחלמה ממערכות יחסים רעילות ונרקסיסטיות

עדי היא מלווה בתהליכי פרידה וגירושים המתמקדת בריפוי והחלמה, כולל ממערכות יחסים רעילות ומערכות יחסים נרקסיסטיות.

שמעתם את זה נאמר בעבר – כנראה פעמים רבות – שחשוב לחיות ברגע הנוכחי.

באיזו תדירות אתה מוצא את עצמך חושב על מה שקרה אתמול, או מה עלול לקרות מחר? איך זה משפיע על החיים והרווחה שלך?

הרעיון של "לחיות את הרגע" העניק השראה להרבה כרזות מוטיבציה וחולצות טריקו, אבל זה באמת רעיון חשוב. בטח שמעתם כמה וריאציות: 

"חיה כאילו אין מחר"

"אל תיתפס במחשבה על העבר או העתיד – חיה בהווה!"

"היה נוכח בחיים שלך".

"כל מה שיש לך זה הרגע הזה. אל תתנו לזה לחמוק".

כל האמירות הללו (אולי בשימוש יתר) מסתכמות לאותו מסר בסיסי: חיוני להיות נוכח בהווה – לחיות ברגע הנוכחי.

לרובנו יש נטייה לחיות בעבר או בעתיד. בחיינו הנוכחיים של המאה העשרים ואחת, זה לא קל להיות נוכח בהווה ולחיות את הרגע. תמיד קורה משהו שאנחנו צריכים להתכונן אליו או לצפות לו מראש, והחיים שלנו מתועדים כל כך טוב שמעולם לא היה קל יותר ללכת לאיבוד בעבר.

בהתחשב בקצב המהיר ובלוחות הזמנים הקדחתניים שרובנו שומרים, חרדה, מתח ואומללות היא הנורמה החדשה. אולי אתם אפילו לא מבינים את זה, אבל הנטייה הזו להישאב אל העבר והעתיד עלולה להשאיר אותכם בשחיקה תמידית ולהרגיש חוסר קשר עם עצמכם.

התרופה למצב זה היא מה שכל כך הרבה אנשים אמרו לאורך כל הדרך: לחיות ברגע הנוכחי הוא הפתרון לבעיה שאולי לא ידעתם שיש לכם.

זה אומר ליהנות ממה שקורה עכשיו ולחיות להיום. זה דורש לחיות ברגע ההווה פירושו לא לדאוג יותר למה שקרה בעבר ולא לפחד ממה שיקרה בעתיד.תרגול, אך כאשר תלמדו כיצד לחיות כך, תחיו חיים מלאים יותר ותעריכו את היופי שבכל פעילות בכל שנייה ביום. 

ריכזתי עבורכם 11 טיפים כיצד לחיות בהווה , אלו מספר טיפים שיכולים לעזור לך לחזור לחיות כאן ועכשיו.

טיפ #1 הסירו חפצים מיותרים

המינימליזם מכריח אותך לחיות בהווה. הסרת פריטים הקשורים לזיכרונות העבר משחררת אותך ומאפשרת לך להפסיק לחיות בעבר. ברגע שלעבר כבר אין כוח, אתה יכול להתחיל לחיות את הרגע.

טיפ #2 התחילו לחייך

כל יום מלא באינסוף אפשרויות! תתחילו עם חיוך. 

אתם שולטים בגישה שלכם כל בוקר, שמרו עליה אופטימית ומצפה. תהיו מכוונים לגבי זה ותמצאו את עצמכם עושים את זה כל יום אפילו בלי להבין זאת.

טיפ #3 – העריכו את הרגעים הקטנים

תספגו כמה שיותר מהיום שאתם יכולים – המראות, הקולות, הריחות, הרגשות, ההישגים ולו הקטנים ביותר וגם את הצער והכשלונות. אלה נמצאים בחיי היומיום שלנו, אבל לעתים קרובות אנחנו שוכחים לקחת אותם ולהעריך אותם באמת.

טיפ #4 – תלמדו לסלוח

אם אתם נוטרים טינה כלפי בן אדם אחר או כלפי עצמכם בגלל דברים שקרו בעבר, בחרו לסלוח ולהמשיך הלאה. זה לא משנה מה היה רצף האירועים וכיצד הוא השפיע, אבל לאפשר לו להשפיע על מצב הרוח שלכם היום זה חסר טעם. שחררו ובחרו במקום זאת להיות נוכחים ברגע.

טיפ #5 – תאהבו את העבודה שלכם

אם אתם פשוט "שורדים" את שבוע העבודה בהמתנה כל הזמן לסוף השבוע הבא "כדי להגיע לכאן", אתם מבזבזים 71% מהחיים שלך (5/7 ימים.) יש שני פתרונות: למצוא עבודה חדשה שאתם באמת נהנים ממנה, או למצוא משהו שאתם מעריכים בקריירה הנוכחית שלכם.

טיפ #6 תחלמו על העתיד – אבל תעבדו קשה היום

תחלום בגדול. הגדירו מטרות ותוכניות לעתיד. אבל עבודה קשה היום היא תמיד הצעד הראשון לקראת הגשמת החלומות שלכם מחר. אל תאפשרו לחלום על המחר להחליף את החיים ברגע זה. חלום על העתיד הוא פרודוקטיבי רק בשילוב עם פעולה שננקטת היום.

טיפ #7 – אל תנוחו על זרי הדפנה

אם אתם עדיין מדברים על מה שעשיתם אתמול, לא עשיתם הרבה היום. יש מקום להתבסס על הצלחות העבר ולקחת מהם את התובנות אבל התמקדו בליצור עוד זיכרונות והישגים לעתיד. בעתיד, אתם תוקירו את הזיכרונות של היום.

טיפ #8 – תפסיקו לדאוג

אתם לא יכולים להעריך את היום אם אתם דואגים יותר מדי לגבי המחר. תבינו שמחר הולך לקרות בין אם אתם דואגים או לא. ומכיוון שדאגה מעולם לא השיגה שום דבר עבור אף אחד, הפנו את האנרגיה המנטלית שלך למקום אחר.

טיפ #9 – חשבו מעבר לפתרונות ישנים לבעיות

העולם שלנו משתנה כל כך מהר שרוב הפתרונות של אתמול כבר אינם התשובות הנכונות היום. אל תינעלו על מנטליות של "אבל ככה תמיד עשינו את זה". הפתרונות של אתמול הם לא הפתרונות של היום והם בהחלט לא הפתרונות של מחר.

טיפ #10 – היו אדיבים

מעשים אקראיים של חסד, אותם מעשים חסרי אנוכיות שעוזרים לאחרים, עוזרים לכם לחיות את הרגע של לגרום לאחרים לחייך, ולגרום לכם לחייך גם כן. מעשי חסד אקראיים הם בדיוק זה – אקראיים. הם ספונטניים, ברגע, ומהווים תוספת נהדרת לחיי היומיום שלך.

אחד השיעורים הקלים ביותר כיצד לחיות את הרגע הוא לעשות משהו עבור מישהו אחר מבלי לצפות לתמורה. זה לא רק עוזר לך לחיות את הרגע, אלא משפר את הרגע הזה עבורך ועבור מישהו אחר.

טיפ #11 תתנתקו מהמדיה החברתית והטכנולוגיה

הפסקה ממדיה חברתית וטכנולוגיה אחרת יכולה גם לעזור לכם להישאר ממוקדים יותר בהווה. למרות שאתם עשויים לחשוב שבדיקה מתמדת של חשבונות המדיה החברתית שלכם עוזרת לכם להישאר מחוברים לעולם, היא למעשה משפיעה לרעה על היכולת שלכם להיות נוכחים.

כמה פעמים עשיתם משהו אחר ומצאת את עצמכם בודק מדיה חברתית או את אתר החדשות? חשוב שתלמדן כיצד להימנע מלאפשר לטכנולוגיה להשתלט על חייכם מכיוון שזה באמת יכול למנוע ממכם להיות מודע למה שקורה סביבכם.

בפרט, כשאתה עם אנשים אחרים, חשוב שתתמקד באנשים ובסביבה שסביבכם, במקום להיות מוסחים מהטלפון הנייד שלכם.

עוברים פרידה, מסיימים מערכת יחסים או התגרשתם?

אף אחד לא מכין אותכם לתקופות בחייכם שבהן הכל משתנה ברגע, ואתם חייבים להרים את השברים לבד ולהתחיל לבנות את עצמכם מחדש.

אין רגע שבו אנחנו רוצים לעבור זמנים מאתגרים, גירושים, פרידה, התמודדות עם בגידה, למידה על התעללות רגשית, ובכל זאת לעיתים אנחנו נאלצים להתמודד עם מציאות קשה ולא רצויה. להסתכל על מי שהייתם במערכת היחסים שלכם ולהרגיש אבודים, שבורים ומודאגים שלעולם לא תרפאו.

אחד הדברים הכואבים ביותר שאתה יכול לחוות הוא שהשטיח נשלף מתחתיכם וצריך לקבל שהחלום שבניתם ועמלתם הפך לעי חורבות. ריפוי ממה שעברתם בעבר היא משימה לא פשוטה, אבל היא הכרחית כי מגיע לכם יותר ממה שקיבלתם.

עכשיו יש לכם הזדמנות לעבור מהפך, לכתוב מחדש את הסיפור שלכם ולבנות את החיים שלכם מחדש.

אבל יש אור בקצה המנהרה. האתגר הגדול שלכם יהיו להתעלות מעל מה שעברתם והפרס יהיה אחרי שתצאו מהצד השני חזקים יותר.

תהליכים קבוצתיים

100 ימים No Contact

השיטה המהירה ביותר להתמודד עם קשר רעיל היא להכנס למצב של No Contact – ניתוק מגע מוחלט, התרחקות מוחלטת מאדם הרעיל והפסקת כל סוג של יצירת קשר עימו, כדי ליצור מרחב אישי מוגן ובריא יותר עבור עצמך. 

עם זאת המציאות מראה, שרב הנפגעים במערכת יחסים רעילים, נשברים וחזרים שוב ושוב לתוך הקשר הרעיל.

תוכנית 100 ימים של No contact נועדה ליצירת מרחב מוגן שיעזור לכם לצלוח את המצב של ניתוק הקשר. 

הליווי כולל:

  • מפגש הכרות קבוצתי בן שעה
  • מפגש תמיכה קבוצתי שבועי בן שעה – בו נתרגל סיטואציות מהחיים
  • ליווי צמוד בקבוצת ווטס אפ סגורה לחברי הקבוצה

100 ימים של חוסן מנטלי

תהליך ליווי קבוצתי בן 12 מפגשים בהנחיית עדי מור הרשי לבניית החוסן המנטלי, על ידי שימוש בכלים שונים:

  • תודעת אושר
  • בניית ערך והערכה עצמית 
  • מודל התמודדות עם סיטואציות מורכבות

הליווי כולל:

  • פגישה קבוצתית של שעה וחצי
  • תרגול יומי בקבוצת הווטס אפ הסגורה של הכלים הנלמדים